Business Central version 26

Denne nyhedsmail indeholder information om den kommende version 26 af Business Central løsningen, som bliver frigivet af Microsoft i april måned.

Anvender I allerede cloud-versionen af Business Central, vil jeres løsning automatisk blive opdateret til den nye version, og I vil i denne nyhedsmail kunne læse om de nye funktioner, der kommer i den nye version.  

Anvender I Business Central OnPremise-versionen på egne eller hostede servere, så kan I ligeledes få et indblik i, hvad den nye version indeholder, og om dette giver anledning til at opgradere jeres løsning for at få glæde af den nye funktionalitet.

Anvender I ældre versioner af Navision eller Microsoft Dynamics NAV, kan I ligeledes følge med i, hvad der sker på de nyeste versioner af Business Central.

Rigtig god læselyst, og tag endelig fat i din normale kontaktperson hos NAV-Vision, hvis I har spørgsmål eller behov for en mere detaljeret snak om, hvordan I kan få glæde af funktionaliteten i den nye Business Central-version.

Med udgivelsen af Business Central version 26 fortsætter Microsoft deres optimering og udvikling af din brugeroplevelse og daglige produktivitet i forbindelse med dine daglige opgaver og registreringer. Med denne nye version tilfører Microsoft en lang række nye funktioner og forbedringer af Business Central.

Version 26 af Business Central er blot endnu et led i Microsofts plan for at optimere og fokusere på at tilføje endnu flere funktioner og muligheder, hvor kunstig intelligens (AI) og Microsoft Copilot naturligvis spiller en større og større rolle. Se og læs mere omkring alle de nye funktioner, som version 26 af Business Central indeholder her: Nye og planlagte funktioner til Dynamics 365 Business Central udgivelsesbølge 1 i 2025 | Microsoft Learn

Microsoft har med udgivelsen af version 26 haft fokus på ny funktionalitet indenfor:

  • Copilot
  • ESG
  • E-handel
  • Produktion

Specielt ny funktionalitet i produktionsmodulet, hvilket ikke har haft så stor fokus i de foregående versioner, omfatter bl.a. følgende:

  • Ny og opdateret Power BI app for produktion
  • Mange rapporter har fået Excel layout
  • På prod.ordre ruten kan der tilføjes felter, der viser faktisk afgang i form af antal, spild, opstillingstid og operationstid
  • Det er muligt at spærre en vare, så den ikke kan produceres
  • Med det rette lokationssetup kan der automatisk dannes et læg-på-lager dokument, når der registreres afgang fra en produktionsordre
  • Anvendes der styklisteversioner, kan den aktive version nu åbnes direkte fra varekortet, og i matrixvisningen til sammenligning af versioner er den oprindelige “version” nu også inkluderet
  • Der kan vedhæftes filer til produktionsstyklisten, som kan kopieres med til

AALBORG ELLER VIBORG

ERFAREN PROJEKTLEDER - Viborg eller Aalborg

Skal NAV-Vision være din nye arbejdsplads?

Når du indtaster dine persondata i formularen ovenfor, behandler NAV-Vision dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.